جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
خضرلو

حوزه/ حجت‌الاسلام خضرلو گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین مثل سال‌های قبل، امسال نیز در سراسر شهرهای آذربایجان‌غربی به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رحمان خضرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان(ع)، اظهار داشت: شعار اربعین امسال، «کربلا طریق الاقصی» است و با عنایت به اهمیت ابعاد فرهنگی و تبلیغی اربعین و انتقال پیام حرکت عظیم اربعینی به سراسر جهان و عدم امکان حضور بسیاری از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله(ع) در پیاده روی نجف تا کربلا، مراسم پیاده روی جاماندگان مثل سال‌های قبل، امسال نیز در سراسر شهرهای آذربایجان‌غربی به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، افزود: پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یک رویداد و حرکت بی‌نظیر در دنیاست که خود نمایش مانور باشکوه و قدرتمند اسلام و عاشقان اهل بیت(ع) بوده و به همین جهت است که دشمنان به شدت از حماسه عظیم اربعین حسینی نگران هستند.

وی تصریح کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود که بیش از ۱۱۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی ویژه خانواده‌ها، نوجوانان، جوانان و عاشقان امام حسین(ع) در سطح استان آماده و محیای خدمت شده‌اند.

وی ضمن دعوت از مردم استان آذربایجان غربی و شهرستان‌های این استان برای حضور در این رویداد بزرگ، ابراز کرد: امسال نیز شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم در این مراسم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خضرلو عنوان کرد: مسیر حرکت و اجتماع مردم شهر از ساعت ۱۷ عصر از میدان شهدا به سمت مزار شهدای باغ رضوان سلام خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرستان خوی نیز مسیر حرکت از میدان ولیعصر تا گلزار شهداء ساعت ۱۷ عصر برگزار می‌شود، همچنین ساعت ۱۰ صبح در میدان شیخ نوایی امت حزب اللهی این شهر به مناسبت اربعین تجمع خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در شهر چالدران از مسجد صاحب الزمان(عج) تا مقبره سید صدر الدین ساعت ۱۶ عصر، ماکو از مسجد محله تازه تا مسجد جامع ساعت ۱۱ صبح، تکاب از خیابان انقلاب مقابل شهرداری تا مصلای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ساعت ۱۱ صبح و سلماس از فلکه یادبود تا گلزار شهدا ساعت ۱۱ صبح پیاده روی جاماندگان برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: در شهر میاندوآب از مدرسه علمیه خواهران تا مزار شهدای گمنام ساعت ۱۰ صبح، نقده از روبروی شهرداری(میدان امام خمینی(ره) فلکه شهرداری) تا مزار شهداء ساعت ۱۰صبح، محمدیا از مقابل شهرداری تا روبروی پلیس راه نقده_مهاباد ساعت ۱۰ صبح، شاهیندژ مراسم عزاداری و محفل جاماندگان اربعین حسینی اذان مغرب در حسینیه مزار مطهر شهدای گمنام برگزار می‌شود و همچین اجتماع مادران و کودکان اربعینی نیز در مسجد سیدالشهداء عصر اربعین برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خضرلو اظهار کرد: در شهرستان شوط هم حرکت پیاده از مسجد رسول اکرم(ص) تا مسجد جامع ساعت ۱۰ صبح، چایپاره از مسجد جامع قره ضیاءالدین تا مزار شهدای گمنام(پارک ملت) ساعت ۱۷:۳۰ عصر، پیرانشهر تجمع جلوی موکب اهل سنت در کارخانه قند، باروق از امام زاده غریب تا گلزار شهدا، چهاربرج از میدان امام خمینی(ره) تا بقعه تاج الدین ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در بسیاری از بخش‌ها، روستاها و مناطق پیاده روی به صورت خودجوش و مردمی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha